Kesko ostaa Maammekaupan liiketoiminnan

Aprillipäivän tiedote: Kesko ostaa Maammekaupan liiketoiminnan

Kesko Oyj ja Suosiva Oy ovat sopineet tänään Maammekaupan koko liiketoiminnan siirtymisestä Keskon omistukseen. Liiketoimintakaupassa uudelle omistajalle siirtyvät sekä Maammekaupan verkkokauppa että Laitilassa sijaitseva kivijalkamyymälä.

Osapuolet eivät julkaise kauppasummaa, mutta Keskon tavarataloliiketoiminnan johtajan Keijo Källin mukaan kauppa on yksi yrityksen merkityksellisimmistä investoinneista 2000-luvulla.

-Olemme pitkään pyrkineet vahvistamaan omaa asemaamme Suomessa valmistettujen tuotteiden markkinalla ja Maammekaupan hankinta nostaa koko Kesko-brändin arvon aivan uudelle tasolle, Källi iloitsee.

Maammekaupan perustaja Jarkko Knuutila jatkaa ennen eläköitymistään Keskon liiketoimintajohtajana puolen vuoden siirtymäajan, jonka aikana hän tukee Keskon henkilökuntaa brändien menestyksekkäässä yhteenliittymisessä.

-Olen hyvin iloinen, että Maammekauppa saa tämän liiketoimintakaupan myötä suuremmat hartiat kasvupyrkimyksilleen ja samalla kotimaisuuden vaalimiseen sitoutuneen uuden omistajan. Erityisesti minua ilahduttaa, että Kesko sitoutuu vahvasti Laitilaan ja tulee jatkossa tekemään suuria investointeja myös Laitilan myymälän laajentamiseksi yhdeksi maan merkittävimmistä yksittäisistä tavarataloista, kertoo Knuutila.

Maammekauppa pysyy jatkossakin omana vahvana brändinään, mutta Keskon tuleminen omistajaksi näkyy välittömästi esimerkiksi siten, että jatkossa ostokset Maammekaupassa kerryttävät Plussa-pisteitä. Tänään kauppaa juhlistetaan verkkokaupassa -10 % alennuskoodilla: k-maammekauppa. Myymälässä alennuksen saa vilauttamalla Plussa-korttia.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Meidän poppoo suosittelee